سهام پیشرو بازار و بنیادی را ما در گروه vip تلگرامی خود به شما عزیزان معرفی میکنیم /برای عضویت با شماره 09193398873 در تلگرام در ارتباط باشیدحتما به کانال ما بپیوندید>>https://t.me/rezayatboursسلام و صبح همگی بخیر
9:20 بازار امروز متعادلتر معاملات خود را اغاز کرده است/ کارشناسان معتقدند دو تفکر اشتباه منجر به تشدید صفهای فروش شده است. نخست مقایسه نادرست فضای کنونی با رکود بورس پس از رونق پرشتاب سال ۹۲ و دوم، عدمآشنایی پولهای تازهوارد با ذات ریسک در بازار سهام. عادت به سودهای بدون ریسک باعث شده سرمایهگذاران جدید بورسی افت قیمتها و زیانهای کوتاهمدت را برنتابند و در مسیر نزولی به سرعت در نقش فروشنده ظاهر شوند.
9:22 اکثر سهم های بازار شامل گروه های خودرویی لیزینگ غذایی رایانه کانه_های غیر فلزی انبوه سازی سیمان کاشی وسرامیک زراعت. پلاستیک مجدد با قیمت دلار 7200 آزاد و شاخص 100هزار منطبق شده اند دو وضعیت وجود دارد
الف) دلار بازار آزاد ریزش کند 7200
ب) نرخ های فروش و افزایش قیمت ها در تمام حوزه های اعم از مسکن سیمان خودرو کاشی لبینات پلاستیک و غیره وجود ندارد و حباب هست. بنابراین مجدد به قیمت های قبلی برگشت خواهد کرد
اگر خلاف دو مورد بالا وضعیتی باشد یعنی اینکه بدون تحلیل صرفا با هیجان در حال فروش سهم ها هستند
9:30در گروه فراورده های نفتی شبندر، شبریز، شسپا، شرانل مثبتند و شپنا و #شتران، شاوان و شپاس و شراز با اصلاح مواجهند. رشد سریع نماد شپنا فشار فروش را بر این نماد محسوس کرده است.
9:31در معدنی ها کچاد ، کگل و کنور مورد توجهند و کروی، کاما، کمنگز و #کدما با فشار فروش مواجهند.
9:32 در محصولات شیمیایی تاپیکو، پارس، زاگرس، پارسان، شخارک، جم، شیراز، شفن، ساینا ،پاکشو معاملاتی مثبت را آغاز کرده اند و بقیه نمادها نیز متعادل و منفیند.
9:35 احتمال نوسان مثبت در این سهم بازار پایه>>به نظر میرسد ثقزوی تا پایان وقت معاملات نوسان مثت دهد/منفی شد برای نوسان بخرید/دوستانیکه قیمت بالاتر خریده اند برای کم کردن میانگین اضافه کنند
9:50 روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها: فردا با برخی اقتصاددان هایی که نامه سرگشاده نوشتند دیدار می کنم و برخی حرف هایم را به آنان خواهم زد
10:20در گروه خودرو و قطعه ساز همچنان فشار فروش بالاست. #خساپا به 100 تومانی شدن مجدد نزدیک می شود و #خودرو نیز در رابطه با افت قیمتی شفاف سازی کرده و احتمالا طی روز جاری به بازار باز می گردد. #خاهن، #خپویش و #خلنت از تک نمادهای مثبت گروه در این دقایق از معاملات هستند.
10:55 جهانگیری: مشتریان جدیدی برای نفت پیداکردیم/بابت بازگشت ارزصادراتی گلهمندیم
11:00 رئیس کمیته هستهای مجلس شورای اسلامی گفت: بسته اتحادیه اروپا برای ادامه برجام پیش از 13 آبان اعلام میشود
11:05ادامه توقف معاملات تحت تاثیر خرابی هسته معاملات!!!!
11:17سامانه معاملات بورس تهران بار دیگر دچار اختلال و قطعی شد تا بار دیگر ضعف مدیریت فناوری بورس تهران تکرار شود. مدیر عملیات بازار شرکت بورس هم از احتمال تمدید زمان داد و ستد امروز خبر داد.
11:34 افزایش در نرخ ارز با توجه به مصوبه دولت مبنی بر فروش ارز شرکتهای فولادی در بازار ثانویه اثر قابل توجهی بر سود دوره بهخصوص در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت که محاسبات فوق بدون در نظر گرفتن سود تسعیر ارز ۶ ماهه ابتدای سال لحاظ شده و با توجه به اینکه شرکت در حال تهیه صورتهای مالی میاندورهای است اطلاعات و تعدیلات ناشی از این موضوع تا پایان مهلت مقرر پایان مهر از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.بنابراین گزارش، این زیرمجموعه مهم فولاد مبارکه در ۶ ماه توانسته ۵۰ درصد پیشبینی درآمد هر سهم معادل مبلغ ۲۳۹ ریال را پوشش دهد.
11:35سهامدران صنعت کشتیرانی بخوانند
هرچند تحریم ها برای بسیاری از صنایع کشور مشکل ساز خواهد بود، ولی به اعتقاد برخی کارشناسان، صنعت کشتیرانی می تواند از تحریم ها به عنوان فرصت بهره برد؛ چرا که به سبب تحریم ها احتمالا تردد کشتی های خارجی در بنادر کشور کاهش یافته و تقاضای کشتی های داخلی افزایش خواهد یافت.حسن تیمورتاش دبیر انجمن مالکان کشتی ایران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر تحریم ها بر عملکرد کشتیرانی داخلی بیان کرد: تحریم ها می تواند فرصتی برای صنعت کشتیرانی کشور باشد، مشروط بر آنکه با تدبیر و برنامه ریزی عمل شود.
ما در سال های قبل نیز تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم. در شرایط فعلی احتمالا تحریم ها فقط از جانب امریکا بوده و در ارتباط با اروپا مشکلات کمتری خواهیم داشت. به هر حال ترفندهایی برای تداوم فعالیت حمل و نقل دریایی در نظر گرفته شده که امیدواریم موثر واقع شود.
وی افزود: بخش عمده صادرات کشور از طریق دریا حمل می شود و تقریبا ۸۰ درصد از صادرات دریایی توسط کشتی های ایرانی انجام می شود. اگر کشتی های خارجی بنادر ما را ترک کنند، احتمالا حجم فعالیت کشتیرانی داخلی افزایش خواهد یافت و ظرفیت افزایش فعالیت را داریم.
این فعال صنعت حمل دریایی تصریح کرد: فعلا مشکلی جهت سرویس گیری در بنادر اروپایی نداریم و هنوز بندری به روی ما بسته نشده است. مشکلاتی در زمینه بیمه کشتی ها و محموله های صادراتی وجود دارد؛ ولی این مشکل در دوران تحریم های قبلی از طریق P&I کلوب کیش و قشم و با پشتوانه کنسرسیومی از بیمه های داخلی انجام می شد و این بار هم می توان با تکیه بر ظرفیت های صنعت بیمه کشور اقدام به بیمه کشتی ها کرد.
وی در رابطه با تاثیر نرخ ارز بر سودآوری صنعت کشتیرانی اظهار داشت: تعرفه های حمل و نقل بر اساس شرایط متغیر است، ولی وقتی یک کشتی یا نفتکش محموله ای به بنادر خارجی حمل می کند، تعرفه را به شکل ارزی دریافت می کند. بنابراین بخشی از درآمدهای کشتیرانی، ارزی است. البته معمولا هر کشور ارز خود را پرداخت می کند و مثلا در زمان تحویل بار در چین، یوآن دریافت می شود. همچنین مشکلاتی مثل محدودیت های بانکی نقل و انتقال ارز وجود دارد، و ضمنا برخی هزینه ها نیز ارزی است.
تیمورتاش در خاتمه تاکید کرد: مشکلات را کتمان نمی کنیم؛ اما با همدلی و تدبیر و تکیه بر خرد جمعی می توان از فشار مشکلات کاست و از این بحران گذر کرد. با بهانه تراشی و فرافکنی و ذکر مکرر مشکلات، کاری از پیش نمی رود.
11:50 خبری خوب برای ذوب
ذوب آهن اصفهان برای اولین بار، حمل محصولات خود به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی را آغاز کرده است/مدیر بخش ترابری #ذوب گفت: دو سال پیش احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری شمش انجام می گیرد/قیصری افزود : فعالیت این سکو از 14 مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر 3000 تن شمش صادراتی از طریق حمل ریلی به سمت بندر عباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد